Perspektiv på verksamhetsstyrning
- dynamisk planering och uppföljning i en tid av ovisshet

Ta del av våra 5 tips på hur du får bättre planering och uppföljning i din verksamhet.

När osäkerheten breder ut sig finns ett stort behov av att utveckla styrprocesserna så att de blir mer dynamiska och användbara i den verklighet vi befinner oss. 

Den budget som togs fram för ett halvår sedan är sannolikt helt inaktuell och kan i bästa fall tjäna som en referenspunkt för något slags normalläge. Och nu tvingas allt fler organisationer att också överge sina senaste prognoser. Men samtidigt som det finns utmaningar finns mycket att vinna på att genomföra ganska enkla förändringar för meningsfull styrning i tider av osäkerhet. 

Under webinaret ger vi dig perspektiv på verksamhetsstyrning och 5 konkreta tips på hur du får bättre planering och uppföljning i tider av osäkerhet. 

Innehåll

  1. Frågeställningar, problem och utmaningar när det gäller ekonomi- och verksamhetsstyrning i en ekonomiskt turbulent period. 

  2. Hur bör man tänka för att utveckla styrmodeller som bättre svarar mot tidens utmaningar?

  3. Konkreta exempel på vad du bör överväga att förändra eller komplettera med – 5 tips med kundexempel och lösningar från Ekan och Mercur!

  4. Så kan vi hjälpa dig ta nästa steg!

Webinaret är ett samarbete mellan Ekan Management och Mercur Solutions.

 
Ekan Management AB
är ett managementkonsultbolag med 35 års erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer att skapa morgondagens verklighet.

 
 

Mercur Solutions AB är ett svenskt företag som har 40 års erfarenhet av att leverera lösningar för verksamhetsstyrning och beslutsstöd.

Vill du veta mer? 

Passa på att läsa våra artikle om Dynamisk planering och uppföljning i en tid av ovisshet, där vi också ger dig de 5  konkreta tipsen med praktiska exempel. 

Ja tack, jag beställer webinaret!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

UC

Mercur Solutions AB

Mercur Solutions är ett privatägt svenskt programvaruföretag som levererar och implementera lösningar för verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Vi har funnits i snart 50 år och är marknadsledande med vår egenutvecklade standardapplikation Mercur Business Control®, för budget, prognos, rapportering, analys och målstyrning.

Great place to work logo

Huvudkontor Solna

Mercur Solutions AB
Vretenvägen 13, SE-171 54 Solna
Telefon: +46 (0)8-459 69 00

Kontor Malmö

Stortorget 3, SE-211 22 Malmö

Kontor Göteborg

Västra Hamngatan 21,
SE-411 17 Göteborg

United Kingdom

Ocean House, The Ring, Bracknell RG12 1AX, United Kingdom