Kom och träffa oss på Verksamhetsstyrning 2.0

Den 13 mars är det dags för årets upplaga av konferensen Verksamhetsstyrning 2.0 i Bonnierhuset i Stockholm. 

Ambitionen med konferensen är att ge alla som arbetar som Controller praktisk kunskap från riktiga människor, på riktiga företag, som gör, eller har gjort riktiga saker som du och dina kollegor kan ta del av och lära er av. 

Mercur bjuder på ett av dagens rundabordssamtal med temat: Controllern som kommunikatör: Hur utformar man ekonomi-information för max tillgänglighet?

Petra Öhlin Göransdotter, presale manager på Mercur, kommer utgå från vår egen användarstudie där vi delar med oss av tips för att designa rapporter och dashboards på ett sätt som är tilltalande, ökar läshastigheten, snabbar upp tid till ett avgörande och minimerar risken för felaktiga beslut.

Visste du tex att det tar dubbelt så lång tid att hitta ett maxvärde i en tabell jämfört med ett diagram? Eller att stora siffror och rubriker är det som oftast drar mest uppmärksamhet? Att du kan bryta det vanliga läsmönstret (från vänster till höger) genom att använda färger? Att ekonomer generellt sett inte uppmärksammar bakgrundsbilder i samma utsträckning som icke-ekonomer? 

Vi ser fram emot en intressant och lärorik dag med många spännande föreläsare och möten!

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

UC

Mercur Solutions AB

Mercur Solutions är ett privatägt svenskt programvaruföretag som levererar och implementera lösningar för verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Vi har funnits i snart 50 år och är marknadsledande med vår egenutvecklade standardapplikation Mercur Business Control®, för budget, prognos, rapportering, analys och målstyrning.

Great place to work logo

Huvudkontor Solna

Mercur Solutions AB
Vretenvägen 13, SE-171 54 Solna
Telefon: +46 (0)8-459 69 00

Kontor Malmö

Stortorget 3, SE-211 22 Malmö

Kontor Göteborg

Västra Hamngatan 21,
SE-411 17 Göteborg

United Kingdom

Ocean House, The Ring, Bracknell RG12 1AX, United Kingdom