Mercur i rundabordet-sittning på Beslutsstödsdagen

Mercur kommer vara på plats i år igen under Beslutsstödsdagen den 26 januari 2017 på Munchenbryggeriet i Stockholm. Förra årets välbesökta rundabordet-sittning med Petra Öhlin Göransdotter, Presales Manager på Mercur, gav mersmak. I år har vi valt att utveckla temat ”Hur får man med sig användarna i sin BI-lösning?”  Kom gärna förbi och träffa oss i vår monter eller var med vid diskussionen kl 10.30 eller 13.00.

Hur ska informationen presenteras på ett tydligt och stimulerande sätt? Vad är det användarna behöver se för att fatta rätt beslut?

Vi vet av 40-års erfarenhet att bättre informationsspridning ger ökat användande. Systemdesignen och användarvänligheten är några av de allra viktigaste delarna för att få med sig alla på tåget. 

Petra är speciellt intresserad av användarnas upplevelse av de systemlösningar som hon varit med om att leverera till sina kunder. Drivkraften är att leverera användarvänliga lösningar som stödjer användarna i sitt dagliga arbete och hon lägger stor vikt vid den grafiska utformningen. 

Petra Öhlin Göransdotter har en bakgrund som ekonom och lång erfarenhet av att arbeta med lösningar inom verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Efter att ha arbetat som applikationskonsult och projektledare med många kunder inom olika branscher leder hon nu presales-avdelningen på Mercur Solutions. De lösningar hon ansvarar för att ta fram stödjer kunden i sina planerings- och rapporteringsprocesser och inkluderar allt från budget och prognos till målstyrning och avancerade analyslösningar med styrkort. 

Beslutsstödsdagen är ett av Sveriges ledande forum inom beslutsstöd och verksamhetsstyrning. Ledande leverantörer kommer vara på plats för att introducera produkter och erbjuda expertis som kan hjälpa företag övervinna sina nuvarande utmaningar.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

UC

Mercur Solutions AB

Mercur Solutions är ett privatägt svenskt programvaruföretag som levererar och implementera lösningar för verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Vi har funnits i snart 50 år och är marknadsledande med vår egenutvecklade standardapplikation Mercur Business Control®, för budget, prognos, rapportering, analys och målstyrning.

Great place to work logo

Huvudkontor Solna

Mercur Solutions AB
Vretenvägen 13, SE-171 54 Solna
Telefon: +46 (0)8-459 69 00

Kontor Malmö

Stortorget 3, SE-211 22 Malmö

Kontor Göteborg

Västra Hamngatan 21,
SE-411 17 Göteborg

United Kingdom

Ocean House, The Ring, Bracknell RG12 1AX, United Kingdom